Valgykite palaikydami riebalus, Verta paskaityti

Sportininkų mityba, sporto papildai, maistas sportuojantiems

Print Pastaruoju metu nuolat girdime, kad lietuviai per daug vartoja riebalų, kad būtina sumažinti riebalų vartojimą, o dar geriau visai jų atsisakyti. Riebalų baimė šiuo metu ypač stipri — bijoma riebalų maiste, riebalų kūne. Bet ar tikrai jų reikia bijoti? Norintiems sumažinti svorį svarbu sumažinti gaunamų su maistu valgykite palaikydami riebalus kiekį. Jei suvartojama mažiau kalorijų — naudojamos valgykite palaikydami riebalus atsargos kūne.

Tų energijos atsargų daugiausiai yra riebalų pavidalu, šiek tiek — angliavandenių, pastarųjų kiekis yra mažas, badaujant užtektų tik vienai dienai.

Sportininkų mityba, sporto papildai, maistas sportuojantiems

Angliavandenių atsargos svarbesnės užtikrinant pastovią energiją audiniams pertraukose tarp valgymų, ypač jei tos pertraukos būna ilgos. Valgykite palaikydami riebalus gydytoja dietologė Aušra Jauniškytė-Ingelevičienė, www. Taip susiklostė, kad kūnui patogiau kaupti energijos atsargas riebalų pavidalu. Jei kauptume atsargas angliavandenių pavidalu, mūsų svoris būtų net 8 kartus didesnis. Būtų nepatogu judėti, sąnariams, svorio netekimas kaise kam kare tektų didžiulis krūvis.

Riebalai kaupiasi mažais lašeliais specialiose riebalinėse ląstelėse.

Riebalų baimė šiuo metu ypač stipri. Bet ar tikrai jų reikia bijoti?

Kuo daugiau riebalų — tuo didesnės ląstelės. Normaliai riebalinės ląstelės dauginasi tik vaikų amžiuje, suaugusiems jų neturėtų daugėti, bet kai būna didelio laipsnio nutukimas — ląstelių kiekis didėja. Riebalų atliekamas darbas Kūne esantys riebalai svarbūs ir palaikant pastovią temperatūrą, jie amortizuoja vidaus organus ir taip apsaugo juos.

valgykite palaikydami riebalus Ar galite numesti svorio spjaudami seilę

Moterims riebalai yra svarbūs ir lytinių hormonų apykaitoje. Kiaušidės gamina lytinių hormonų pirmtakus, kurie riebaliniame audinyje virsta moteriškais lytiniais hormonais ir būtent tose vietose, kur moterys paprastai nemėgsta — ant pilvo, klubų, šlaunų. Moteris turi turėti bent 17 proc. Optimalus kiekis — proc.

Kaip numesti svorį nuo pilvo

Taigi vienas iš būdų gauti mažiau kalorijų — valgykite palaikydami riebalus riebalų kiekį, nes riebalai turi daugiausiai kilokalorijų — 1 gramas riebalų turi 9 kcal, valgykite palaikydami riebalus tarpu 1 gramas baltymų ir angliavandenių — 4 kcal, o 1 gramas alkoholio — 7 kcal. Tačiau riebalai mums yra gyvybiškai būtini — padeda įsisavinti riebaluose tirpius vitaminus vit. A, E, K, D valgykite palaikydami riebalus, aprūpina mus būtinosiomis riebalų rūgštimis, numesti svorio logotipus pats organizmas pasigaminti negali, jie svarbūs geram imunitetui, iš jų gaminami hormonai, reguliuojantys daugelį procesų organizme.

Be to, riebalai maistui suteikia skonį. Riebalai turi daugiausiai kilokalorijų — 1 gramas riebalų turi 9 kcal, tuo tarpu 1 gramas baltymų ir angliavandenių — 4 kcal, valgykite palaikydami riebalus 1 gramas alkoholio — 7 kcal Gerieji riebalai arba vitaminas F Riebalų yra kelios grupės, jie skirstomi pagal savo cheminę sudėtį: sotieji riebalai, nesočiosios riebalų rūgštys ir trans riebalų rūgštys. Nesočiosios riebalų rūgštys yra mums būtinos ir kasdien jų reikėtų gauti su maistu, net ir mažinantiems svorį.

Žmonėms, kurių cholesterolio kiekis kraujyje yra padidėjęs, jos mažina jo kiekį.

valgykite palaikydami riebalus malta jautiena, tinkama riebalų praradimui

Šių riebalų yra aliejuose, avokade, riešutuose, sėklose, chalvoje, riebiose jūrų žuvyse. Ypač svarbios yra omega-3 ir omega-6 riebalų rūgštys, jos reikalingos augimui, įeina į kiekvienos ląstelės sienelės sudėtį, svarbios smegenų valgykite palaikydami riebalus, reguliuoja kraujo krešėjimą, kraujospūdį, gerina imunitetą, mažina cholesterolio kiekį.

Šių valgykite palaikydami riebalus pats kūnas pasigaminti negali, todėl jų gauname tik su maistu. Dėl savo nepakeičiamumo šie riebalai dar vadinami vitaminu F.

Nėščioms ir maitinančioms motinoms labai svarbu gauti šių rūgščių pakankamai, jos reikalingos vaisiaus ir vaiko smegenims bei tinklainei vystytis.

valgykite palaikydami riebalus kaip numesti riebalus ne tik svorio

Nepamirškite ir kitų sveikatai naudingų produktų — riešutų, saulėgrąžų, moliūgo sėklų, valgykite palaikydami riebalus. Nesočiosios riebalų rūgštys yra labai neatsparios aplinkos veiksniams. Kepant maistą aliejuje, prarandamos naudingosios savybės, riebalai tampa kenksmingi.

Todėl rekomenduojamą aliejaus dienos normą geriau dėti į jau paruoštą maistą. Blogesni — sotieji riebalai Riebalai, kurių dietologai rekomenduoja valgyti mažiau, yra sotieji riebalai. Valgykite palaikydami riebalus riebalai, esantys svieste, šokolade, fermentiniame sūryje, grietinėje, lašiniuose, mėsoje, paukštienos odelėje. Jų rekomenduojama valgyti mažiau todėl, kad iš jų kepenys gamina cholesterolį ir šio kiekis kraujyje didėja.

Faktai apie riebalus

Kartu didėja ir trigliceridų — kitokių sveikatai, kraujagyslėms ir širdžiai kenksmingų riebalų — kiekis kraujyje.

Deja, neigiamas poveikis nejuntamas iškart suvalgius riebalų, o per daugelį metų ar dešimtmečių pasireiškia kraujagyslių pažeidimu.

Kodėl Jūsų dieta neveikia

Susiaurėjusios kraujagyslės blogiau aprūpina audinius maisto medžiagomis ir deguonimi, jų veikla susilpnėja. Grėsmingiausios komplikacijos — infarktas ar insultas, kuomet valgykite palaikydami riebalus širdies raumenį ar smegenis maitinanti arterija. Trans riebalų daug yra saldumynuose, ypač sausainiuose ir pyraguose, greitame maiste, margarine, skrudintose bulvytėse, keptame riebaluose maiste Blogiausi — trans riebalai Riebalai, kurių nereikėtų vartoti visai — trans riebalai.

Jų daug yra saldumynuose, ypač sausainiuose ir pyraguose, greitame maiste, margarine, skrudintose bulvytėse, keptame riebaluose maiste. Trans riebalai susidaro iš valgykite palaikydami riebalus, apdoroto aukšta temperatūra. Šie riebalai labiau didina cholesterolio kiekį nei sotieji riebalai. Kadangi iš jų gaunamos tik kalorijos, jie neturi sveikatai naudingų savybių, jų reikėtų vartoti kiek galima mažiau. Visiškai išvengti jų nepavyksta — daugelis žmonių saldumynus valgo vidutiniškai kartus per dieną — o tai nebūtina!

Kontraindikacijos kūno rengybos pratimų „deginant riebalus ant skrandžio“ kompleksu

Pavyzdžiui, Anglijoje žmonės trans riebalų suvartoja kur kas mažiau nei sočiųjų riebalų — tai geras rodiklis. O žinant, kad toje šalyje labai dažnai valgomos skrudintos bulvytės ir riebaluose kepta žuvis, tai galima manyti, kad lietuviai trans riebalų suvartoja dar mažiau.

Kadangi riebalai yra svarbūs mūsų sveikatai ir jų stoka gali sukelti įvairių pasekmių sveikatai, besirūpinantiems savo sveikata, net ir lieknėjančioms būtina gauti reikalingų riebalų. Todėl vartokite aliejus, nepamirškite riešutų, sėklų, nenaudingus riebalus ribokite — rinkitės liesą mėsą, neriebius pieno produktus. Parengė Ginta Liaugminienė.

Svarbi informacija